Jämför CRM system

Är det dags för ditt företag att skaffa ett CRM system, eller känner ni bara att ni behöver uppdatera det ni har? Att lista ut vilket CRM system som passar dig och din verksamhet är inget lätt arbete. Men vi har satt oss in i fem vanliga system för att kunna ge dig en tydligare inblick i de olika systemen och förhoppningsvis kunna göra resan genom djungeln lite enklare för dig.

  • Objektiva jämförelser
  • Helt kostnadsfritt
  • Snabba svar
Lista över de aktörer som jämförs
Funktioner
Salesforce
Hubspot Free
Hubspot
Pipedrive
Freshsales
Lime
Kalender
JA
JA
JA
JA
JA
JA
Dokument
JA
JA
JA
JA
JA
JA
Live chat
JA
NEJ
JA
NEJ
JA
NEJ
Automatisering av arbetsflöde
JA
NEJ
JA
NEJ
JA
NEJ
Massutskick av email
JA
JA
JA
NEJ
JA
NEJ
Workflows
NEJ
NEJ
JA
NEJ
JA
NEJ
Lead Scoring
JA
NEJ
JA
NEJ
JA
NEJ
Produkter
JA
NEJ
JA
JA
NEJ
NEJ
Integration Gmail, Outlook
JA
JA
JA
JA
JA
JA
Direktintegration mailchimp
JA
NEJ
NEJ
JA
JA
NEJ
Enkelhet
2/5
3/5
3/5
5/5
4/5
4/5
Pris/användare/månad
250 – 3000:-
Gratis
500 – 5000:-
(5 användare inkluderade på proffesional)
154-771:-
150 – 1000:-
3000:-
(5 användare inkluderade på dyraste)
  • Systemnamn:
  • Funktioner:

  • Live chat:
  • Sökfunktion:
  • Kundtjänst:
  • Self service portal:
  • KPIer:
  • Automatisering av arbetsflöde:
  • E-post marknadsföring:
  • Massutskick av email:
  • Spåra email svar:
  • E-mail mallar:
  • Automatiserade E-mails:
  • Tracka besökare på hemsida:
  • Lead Scoring:
  • Företag:
  • Rapportering:

  • Visuella Charts:
  • AI:
  • Anpassningsbara rapporter:
  • Kalender:
  • Produkter:
  • Dokument (info):
  • Formulär:
  • Affärsmöjligheter:
  • Mobilapp:
  • Enkelhet:

  • Integrationer(utan tredje part):

  • Email klient (Gmail, Outlook):
  • Salesforce:
  • Zapier:
  • Mailchimp:
  • Pris/månad/användare (sek):

Test
JA
JA
NEJ
test 2
JA
NEJ
JA
JA
JA

Jämförelse av CRM system

Vill du snabbt hitta vilka funktioner som ingår i vilket CRM system? 
Här du du en förenklad tabell med de viktigaste funktionerna inlagda med förutsättningen att du betalar för den dyraste versionen.

Funktioner
Salesforce
Hubspot Free
Hubspot
Pipedrive
Freshsales
Lime
Kalender
JA
JA
JA
JA
JA
JA
Dokument
JA
JA
JA
JA
JA
JA
Live chat
JA
NEJ
JA
NEJ
JA
NEJ
Automatisering av arbetsflöde
JA
NEJ
JA
NEJ
JA
NEJ
Massutskick av email
JA
NEJ
JA
NEJ
JA
NEJ
Workflows
NEJ
NEJ
JA
NEJ
JA
NEJ
Lead Scoring
JA
NEJ
JA
NEJ
JA
NEJ
Produkter
JA
NEJ
JA
JA
NEJ
NEJ
Integration Gmail, Outlook
JA
JA
JA
JA
JA
JA
Direktintegration mailchimp
JA
NEJ
NEJ
JA
JA
NEJ
Enkelhet
2/5
3/5
3/5
5/5
4/5
4/5
Pris/användare/månad
250 – 3000:-
Gratis
382 – 3065:-
(5 användare inkluderade på dyraste)
154-771:-
100 – 822:-
3000:-
(5 användare inkluderade på dyraste)

För en fullständig och mer detaljerad tabell, klicka här!

Sammanfattning

För större företag eller för dig som vill ha även de mest avancerade funktionerna välj Salesforce. Hubspot Sales Hub fungerar om du vill ha nästan allt lite billigare och enklare än Salesforce. Är du på budget: Välj Pipedrive för snabbast enklast möjliga CRM system alternativt Freshsales om du vill ha ett system som också kan hantera emailmarknadsföring. För ett litet team som klarar vissa begränsningar passar Hubspots Free CRM. Välj Lime om du är redo att betala för att få exakt de funktioner du behöver med bra kundtjänst.

Lime CRM

Lime CRM är ett svenskt system som numera är nordens ledande. De lägger sitt fokus på att vara helt anpassningsbart. De vill säga att du har möjlighet att själv lägga till de funktioner som behövs och därmed få din kostnad justerad. De är också i en växande fas och kommer med nya funktioner nu i år (2018) vilket ger en trygghet i att de kommer vara snabba med den nyaste tekniken och uppgradera sitt system allt eftersom.

När man kommer in i programmet så ser man att designen är snygg, enkel och minimalistisk. Det finns inte så många ställen att utforska, utan Lime CRM i sin renaste form har bara de grundläggande funktionerna, alltså att lägga till ny affärsmöjlighet och person samt att logga möten. Däremot kan du koppla Lime CRM till din e-postklient vilket gör att när du får ett mejl i t.ex. Gmail finns det en knapp som gör att du kan spara det i Lime samt koppla det till person och företag. Allt fungerar snabbt och enkelt.

För att flytta en kontakt genom din pipeline skapar du först en affärsmöjlighet som kopplas till kontakten. Därifrån kan du i en ”dropdown” meny välja vilken fas affärsmöjligheten befinner sig i, med ”avtal” som slutmål. Du kan också välja sannolikhet för att affären ska slutföras. Du kan inte redigera alternativen i dropdown-menyn som i vissa andra system men det är en snabb och responsiv upplevelse. I enkelhet ger jag Lime CRM 4/5.

Eftersom att det är ett mindre svenskt företag finns det inte mycket information att tillgå utöver deras egna hemsida, som inte heller ger jättemycket. Det är svårt att hitta vad fler användare eller Webforms Addon kostar. För att verkligen se om Lime kan vara ett alternativ för dig rekommenderar jag att kontakta deras säljteam för att se vilka lösningar och funktioner som finns för just ditt företag. Lime har en bra kundtjänst som gärna hjälper dig med snabba svar.

Det nuvarande priset börjar på 450:-/användare men det kommer snart justeras upp till 3000:- inkl. 5 användare enligt deras kundtjänst. Det kan tyckas lite dyrt med tanke på enkelheten i programmet. Som du kommer se sen liknar prissättningen den på Hubspot Sales Hub:s dyraste version. Utöver detta är det möjligt att det krävs betalning för konsulttimmar för att få just de funktioner du vill ha.

Hubspot Free CRM & Sales Hub

Hubspot är precis som Salesforce ett av världens mest använda system för marknadsföring och sälj. De erbjuder både ett helt gratis CRM system samt deras mer avancerade “Sales Hub”. Vi börjar med att gå igenom ”Free CRM”.

Även fast det är gratis har de byggt ut sitt system så att det är mer än bara ett rent CRM. Du får en dashboard där marknadsförare kan analysera leads och deras aktiviteter genom att lägga spårningskoden på hemsidan. Dock är detta begränsat då spårning bara sker upp till 7 dagar efter ny kontakt lagts till i Free versionen. Det finns också bra anpassningsmöjligheter där du kan ändra vilka rubriker som ska synas när du klickar in på en kontakt, samt ändra etapperna dina deals går igenom. Vill du lägga till flera pipelines krävs betalversionen.

När det kommer till layouten så är den modern och ganska enkel att förstå. Hubspot har byggt upp verktyget så att du enkelt kan nå “Contacts”, “Companies” och “Deals” i huvudmenyn högst upp. Klickar du in på kontakter kan man välja i en dropdown meny vilket ”lifecycle stage” kontakten är i, t.ex. MQL eller SQL. Är du inne på en kontakt kan du också därifrån associera kontakten med en nuvarande deal, alternativt skapa en ny deal. När en deal har skapats hamnar den i en pipeline som därifrån enkelt kan flyttas genom de olika faserna mot “closed won”. En lite bugg jag märkte är att du behöver uppdatera sidan när du gjort ändring av en lead för att det ska synas på alla ställen. Överlag en ganska enkel process vilket ger 3/5 på skalan.

När det kommer till möjligheter att skicka mail från Hubspot kan man integrera med t.ex. gmail och outlook för att kunna skicka direkt från Hubspot via din mailklient men det saknas möjlighet att skicka flera mail samtidigt och kunna automatisera dem i Free versionen, du från även 5 st mallar.
Med tanke på att du får oändligt med användare samt att du får spara så många leads och kontakter som helst så är Hubspots Free CRM ett mycket konkurrenskraftigt alternativ på marknaden. Begränsningarna är definitivt överkomliga för mindre företag varav de största är:
– Varje användare får en pipeline
– Du får ett team per konto.
– Två olika dashboards per användare.
– Varje användare kan skapa 1 mötessida.
– Varje användare kan skapa max 5 mailmallar.
– Du får ingen support Med tanke på att du ändå får grundläggande rapportering, en bra dashboard över alla kontakter och företag och att mycket är anpassningsbart så kan Hubspot Free CRM passa utmärkt för er som bara behöver ett team.

Hubspots sales Hub liknar deras Free CRM och är baserat på samma plattform. Beroende på vilken version av Sales Hub så är det olika funktioner som ”byggs på” CRM:et. Du kan betala för den billigare ”starter” versionen, alternativt välja den dyrare ”professional” versionen. Starter ligger på 380:-/månad/användare och tar framförallt bort begränsningarna som finns i gratisversionen. Du får alltså fler e-postmallar och du kan spåra kontakterna längre än 7 dagar på hemsidan samt deras öppningar av mail m.m. På starter versionen får du också workflows (sekvenser kallas de i Hubspot). Till det kommer även mindre funktioner men som ändå kan vara hjälpsamma, t.ex att du kan dela din Hubspot kalender, så att kontakter kan boka in sig själva. Numera finns även det mer avancerade enterprise. Där ingår det ytterligare mer avancerade funktioner som att kunna anpassa rollerna för varje användare, avancerad lead scoring och mer anpassningsbar rapportering. 

Mycket mer än så skiljer det inte om du bara väljer starter versionen av Sales Hub. För lead scoring krävs att du betalar för professional. Då får du även integration med salesforce och andra smarta funktioner som att kunna automatisera säljarnas uppgifter samt möjligheten att ha fler än ett team. För att kunna koppla ihop deals med tidigare inlagda produkter krävs också professional versionen trots att det är en ganska grundläggande funktion. Priset ligger för den versionen på ca 3000:-/månad med fem användare inkluderade, alltså likadan prissättning som Lime CRM.

Salesforce CRM

Om vi tittar på funktionerna så ser vi att det mesta man kan tänka sig finns här samt att det går att integrera med det mesta. Det finns också många anpassningsmöjligheter. Du kan lägga till fler rubriker för att visa mer information om leads. Du får också helt anpassningsbara rapporter där du kan välja exakt vad som ska visas. Det går även att helt anpassa din dashboard vilket är hjälpsamt om det finns användare med olika roller, då de bara får det som är mest relevant visat för sig.

När det kommer till användarvänlighet och layout så är det strukturerat kring huvudmenyerna högst upp: “lead”, “contacts”, “opportunities” m.m. I Salesforce kan det upplevas svårt att hitta vissa funktioner bland alla andra. t.ex för att göra ett webbformulär krävs det att du klickar in på ganska många undermenyer i deras ”classic” layout. Salesforce har numera ”lightning” gränssnitt vilket gör att layouten känns mer modern och avskalad, liknande de andra systemen. Du får t.ex. en mer visuell bild över vilka steg leadsen går igenom i din pipeline. Dock ändras designen så pass mycket i lightning att det blir svårt att navigera. Huvudmenyn ändras så att några viktiga rubriker försvinner och som då måste sättas tillbaka manuellt igen. Du kan byta mellan vilken layout du vill använda.

I lightning layouten får du en pipeline för “leads” och en för “opportunities”. Det finns ingen bra överblick för att se vilka leads som befinner sig var i din pipeline. Ser man att det finns en möjlighet med en lead konverterar man den. Konvertering är lite komplicerad då den konverteras till account(företag), opportunity(affärsmöjlighet/deal) och contact(kontakt) samtidigt. Fördel med detta är att du får helt koll på vilka som hör till vilket företag och produkt, vilket förhoppningsvis kan leda till att du kommer kunna fånga upp rätt person på rätt företag för att sälja din produkt eller tjänst. Däremot är det svårt att veta vilken information som hittas var för en förstagångsanvändare. Enkelhet sätts till 2/5.

Det finns många fler avancerade funktioner i salesforce som man märker om man går in i inställningar men det är svårt att utforska alla. Systemet är mycket anpassningsbart vilket gör att det passar de allra flesta företagen. Dock gör detta att det kan ta lite tid för användare att lära sig hantera systemet. Salesforce kommer med 4 olika prisplaner: Essentials, Professional, Enterprise och Unlimited. Essentials passar bra för ett team upp till fem användare. Redan på professional versionen får du så pass bra med anpassningsmöjligheter att prisplanen passar företag i alla storlekar. Då ingår även flera avancerade funktioner som de flesta CRM inte erbjuder alls t.ex. ”försäljningsdata” som ger uppdaterad information från databaser om dina företag och kontakter. Väljer man dyrare prisplan än så får man avancerade prognoser samt möjlighet till automatisering av arbetsuppgifter m.m. Generellt sett är Salesforce utvecklarvänligt med möjlighet att t.ex. bygga egna appar.

Salesforce är ganska dyrt om man jämför med de billigare systemen. Med det sagt klarar sig de allra flesta med professional versionen då de funktioner man behöver för ett fullt funktionellt CRM finns där, plus mer. För det får du betala 750:-/månad/användare.

Freshsales CRM

Freshsales har fokuserat mer på funktioner för e-postmarknadsföring än de andra systemen. Det ingår workflows (“sales campaigns” kallas de i Freshsales) även på de billigare versionerna. Möjligheterna liknar de du får i ett marketing automation system där du kan bestämma vilket mail som ska skickas när, beroende på vilka mail som öppnats eller inte. Dock är du ganska begränsad till hur många workflows du kan skapa på de billigare versionerna. Du kan också skapa formulär direkt i Freshsales som sätts upp på din hemsida. Freshsales har fokuserat på att skapa ett verktyg där både säljare och marknadsförare kan jobba i.

Tittar vi på layouten så är den modern och enkel att förstå. Det finns bra anpassningsmöjligheter men det krävs att du betalar för den näst billigaste av de fyra prisalternativen ”Garden” för att få en ”avancerad anpassning” av ditt CRM. När man klickar in på en lead gillar jag vyn. Man får övergripande information samt senaste aktiviteter och händelser om man bläddrar ner lite. Det genereras också en automatisk lead scoring vilket ger en bra övergripande uppfattning om hur mycket intresse som har visats, utan att kolla igenom alla dess aktiviteter.

Precis som i Salesforce finns det olika steg för dina leads innan det har skapats en deal och kontakt av dem. Precis som Hubspot och Lime så är det en dropdown-meny med alternativ som t.ex. ”contacted” eller ”interested”. Därefter konverterar man sin lead till en deal, då skapas även en kontakt. Du kan nu flytta var dina deals befinner sig i din pipeline genom att dra och släppa. Du kan också välja sannolikhet för att affären(din deal) ska bli av. Överlag är processen enkel att förstå samt visuellt tilltalande. Det går också att helt anpassa de olika faserna din deal går igenom i din pipeline samt sätta upp mallar med olika pipelines. Jag ger processen 4/5 i enkelhet.

När det kommer till priset ligger Freshsales precis som Pipedrive i en annan kategori än de andra systemen. Det finns fyra prisalternativ där det främst skiljer sig hur begränsad du är till antalet kampanjer och workflows du kan skapa. Med det näst dyraste och populäraste alternativet “Estate” bör du vara tillräckligt obegränsad för det mindre eller medelstora företaget till en kostnad av 400:-/användare/månad. Så om du vill kunna automatisera dina mailutskick och arbetsuppgifter samt få funktioner för din hemsida som formulär och spårning så rekommenderas Freshsales ”Estate” version.

Pipedrive CRM

Pipedrive jämför sig bäst med Freshsales när det kommer till hur avancerat verktyget är, de ligger också lika i kostnad. Pipedrive har inte fokuserat lika mycket på funktioner utöver än att kunna hantera kontakter i din pipeline. De har ingen inbyggd emailmarknadsföring men du kan skicka dina mail från pipedrive samt få en del mallar om du integrerar med din nuvarande mailklient. Du får också spårning på dina mail så att du ser vilka som har öppnats.
Pipedrive har fokuserat på att få ett enkelt och användarvänligt gränssnitt. Du ser vilka deals som ligger var i din säljprocess och du kan anpassa din pipeline hur du vill och stänga av de funktioner som inte används i alla prisplaner. Översikten är bra sorterad efter när uppgifterna ska göras på kontakterna som är kopplade till dina affärsmöjligheter.

Processen för att flytta vidare kontakter genom säljtunneln är enkel. Det sker ingen konvertering från lead till kontakt eller deal. Pipedrive är uppbyggt endast kring kontakter och deals. Kontakter i detta fall är de personer du har någon information om. Deals är affärsmöjligheter som du kopplar till dina kontakter. Du drar enkelt dina deals genom de olika stegen i din pipeline. Hela systemet är avskalat och lättanvänt vilket gör det till ett snabbt system. När det kommer till enkelhet så bedömer jag verktyget till 5/5. Väljer du pipedrive får du alltså ett lättanvänt och snabbt verktyg för att hantera dina affärer och kontakter för bara ca 150:-/användare/månad. Vill du ha mer integration med din mailklient får du gå upp till ”advanced” prenumerationen till ett överkomligt pris på 300:-. Jag ser inga större anledningar att välja “professional” versionen för mer än dubbla priset annat än att du får flera dashboards så att du kan visa din data på olika sätt. Alterativt om du vill ha lite mer automatiska uträkningar om framtida intäkter. Till skillnad från Freshsales och Salesforce kan du välja att bli fakturerad månadsvis.

En översikt

Salesforce CRM ger en hel anpassningsbar rapport där du kan välja exakt vad som ska visas. Det går även att helt anpassa din dashboard vilket är hjälpsamt om det finns användare med olika roller, då de bara får det som är mest relevant visat för sig.

Lime CRM är ett svenskt system som numera är nordens ledande. De lägger sitt fokus på att vara helt anpassningsbart. De vill säga att du har möjlighet att själv lägga till de funktioner som behövs och därmed få din kostnad justerad.

Hubspot är precis som Salesforce ett av världens mest använda system för marknadsföring och sälj. De erbjuder både ett helt gratis CRM system samt deras mer avancerade “Sales Hub”. Jag kommer att gå igenom båda”.

Freshsales har fokuserat mer på funktioner för e-postmarknadsföring än de andra systemen. Det ingår workflows (“sales campaigns” kallas de i Freshsales) även på de billigare versionerna. Möjligheterna liknar de du får i ett marketing automation system

Pipedrive jämför sig bäst med Freshsales när det kommer till hur avancerat verktyget är, de ligger också lika i kostnad. Pipedrive har inte fokuserat lika mycket på funktioner utöver än att kunna hantera kontakter i din pipeline.

Hitta rätt långivare för ditt företag

Att driva företag är roligt, givande och utmanande. Uppstarten kan upplevas tuff men när första tiden är förbi och företaget till viss del börjar rulla automatiskt känns mödan värd. Hårt arbete är grunden för att driva lönsamma företag. Men ibland kan man behöva verktyg för att underlätta och snabba på resan. För att företag ska kunna fortsätta sin utveckling framåt och öka i tillväxt krävs ofta mer likviditet in i företag. Det kan vara helt avgörande för företagets framtid. Med ett företagslån öppnas nya möjligheter upp och i många fall kommer framgången närmare snabbare.

I dag finns det många aktörer att vända sig till vid behov av ett företagslån och det kan vara svårt att veta vilka som passar ditt företag bäst. Därför har vi skapat en lista med den viktigaste informationen om de olika långivarna så att du kan få en överblick och fatta ett beslut som känns tryggt, smidigt och anpassat just för din verksamhet.

Vad du behöver veta om företagslån

Att få igenom ett företagslån är relativt lätt idag, och marknaden är stor för långivarna. Men för att få rätt lån som ger trygghet och som gynnar ditt företag i längden krävs det att man väljer rätt, vilket inte är det lättaste alla gånger. Nedan följer några viktiga punkter om vad du behöver veta om företagslån och långivarna om du planerar att ansöka om ett lånelöfte.

Tryggt företagslån med låg ränta

Efterfrågan på företagslån innefattar ofta trygghet och låg ränta. Förr vände man sig oftast till storbankerna för att att det ansågs som det säkraste valet och för att räntan var bra. I dag finns det många mindre långivare som också ger en full säkerhet och låga räntor. För att vara vara säker på att du väljer en seriös långivare som kan hålla sitt löfte om säkerhet bör du ta reda på mer bakgrundsfakta om företaget. Som på de flesta marknader finns det dessvärre oseriösa aktörer även inom långivare branschen. De långivare som du finner i vår lista har alla tillstånd av finansinspektionen vilket betyder att du kan känna dig trygg om du väljer att låna av dem.

Rätt lösning för ditt företag

Många faktorer spelar in när rätt lånelösning ska fastställas just för ditt företag. Beroende på om du bedriver ett familjeföretag som har lång erfarenhet och en sedan länge tydlig affärsplan som visat positiva resultat eller om du äger ett startup företag med mindre erfarenhet men en gedigen affärsidé som behöver kapital för att förverkligas, passar olika typer av låne lösningar. Genom att jämföra de olika långivarna kommer du finna vilka som erbjuder den bästa lösningen för just ditt företag.

Risker

Det kan vara svårt att veta ditt företags ekonomiska möjligheter om 1,5 eller 10 år. Oförutsedda händelser kan leda till att ekonomin förändras snabbt, vilket medför en risk när du väljer att ta ett lån som du är skyldig att betala tillbaka oavsett hur det går för ditt företag. Innan du tar ett lån bör du räkna så realistiskt det går, på hur företags ekonomi kommer att utvecklas under årens lopp, för att kunna avgöra hur stort lån som är möjligt att ta.

Opålitliga långivare

Det är inte allt för vanligt med oseriösa långivare på marknaden, men de finns och ska beaktas. Genom att undersöka långivarens bakgrund, hur länge de har funnits och vad tidigare kunder säger om dem ökar du chansen att inte välja en opålitlig långivare.

Ränta

Räntan påverkas av hur stort lån du tar och hur lång tid du vill ha på dig för att betala tillbaka lånet. På långivarens hemsida skriver de ofta ut vilken ränta de erbjuder men procenten kan justeras efter låntagarens ovan nämnda förutsättningar.

Gömda avgifter

När du tecknar ett lån tillkommer avgifter som brukar beskrivas som till exempel serviceavgifter eller handläggningsavgifter. Se till att du vet vad dessa kostnader ligger på per månad. Det händer att långivare som erbjuder väldigt låg ränta, kompenserar upp det med höga avgifter. 

F.A.Q

Vad är företagslån tillåtet att användas till?

Ditt företagslån ska gå till investeringar som gynnar ditt företag. Det kan vara att du behöver anställa fler personer, köpa in ny utrustning eller att du vill bredda ditt sortiment och behöver köpa in fler produkter.

Krävs en viss typ av bolagsform för att få igenom ett företagslån?

Det kan variera bland de olika långivarna om viss bolagsform krävs. Det vanligaste är att företaget är registrerat som aktiebolag, handelsbolag eller enskild firma samt att företaget är registrerat i Sverige. I vissa fall kan även Kommanditbolag ta ett företagslån.

 Finns det särskilda krav för att få igenom en ansökan om företagslån?

Företaget behöver ofta ha varit verksamt i minst 6 månader och i en del fall krävs det att ägaren är bosatt i Sverige. Det är även vanligt att långivaren har ett omsättningskrav 50 000 kr/månaden eller 600 000 kr/år.

Vilka faktorer påverkar hur mycket en småföretagare får låna?

Långivarna använder bland annat företagets omsättning när de fattar beslut om låneansökan. Storleken på lånet kan ligga mellan 10.000 upp till 6 miljoner kronor.

Vilka faktorer påverkar hur mycket en småföretagare får låna?

Långivarna använder bland annat företagets omsättning när de fattar beslut om låneansökan. Storleken på lånet kan ligga mellan 10.000 upp till 6 miljoner kronor.

Hur lång tid tar det innan lånet betalas ut?

De flesta av långivarna betalar ut pengarna inom 24h. För måste en ansökan har kommit in och en offert på lånet skapas. När offerten är signerad av låntagaren går det väldigt fort tills lånet är på företagets konto. 

Kan nystartade företag få ett företagslån?

Nystartade företag kan få igenom ett företagslån men de beviljas ofta en mindre summa än de företag som har drivits under en längre tid. 

Företagslån vid betalningsanmärkning, går det?

Så länge företaget inte har ett flertal betalningsanmärkningar eller en aktuell skuld hos kronofogden så finns möjligheten till företagslån även för dessa.